تفاوت مرطوب کننده و آبرسان چیست ؟

جدیدا خیلی ها بین دو راهی قرار گرفته اند مرطوب کننده یا آبرسان اصلا این دو باهم فرقشان در چیست ؟

اما واقعیت این است مرطوب کننده و آبرسان فرق چندانی ندارند فقط یکسری از ترکیبات آنها باهم متفاوت هستند .

شما باید جنس پوست تان را بدانید و بفهمید چی برای پوست شما مناسب تره پس باید موقع خرید آبرسان یا مرطوب کننده قسمت ترکیبات آن را بخوانید و بفهمید پوست شما به چه چیزی نیاز دارد .

مرطوب کننده چیست : با تشکیل یک سد محافظتی روی پوست مانع از دست رفتن رطوبت پوست میشود چربی بیشتری دارند و نسبت به آبرسان ها سنگین ترند روی این کرم ها واژه moisturizer نوشته میشود .

آبرسان ها : این نوع کرم  دو خاصیت را باهم دارند یعنی هم به پوست شما رطوبت رسانی می کند و هم جذب کننده رطوبت هستند سبک هستند و خیلی زود جذب پوست شما میشوند روی کرم ها از واژه hydrator استفاده می شود .

گاهی اوقات برای شما پیش آمده پوست شما تشنه میشود پوست های تشنه احتیاج به آبرسانی دارند و پوست های خشک نیاز به روغن نکته بعدی اینه که اگر شما تنها پوست تان را آبرسنانی کنید نرمیه آن موقتیه و باید بعد آن روغن و مرطوب کننده روی پوست تان استفاده کنید .

اگر قرار است از مرطوب کننده استفاده کنید حتما محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی روغن های طبیعی عصاره های میوه ای ،کره کاکائو و یا موم عسل باشد .

(آبرسان و مرطوب کننده مکمل یگدیگرند و بدون هم خوب عمل نمیکنند اول از کرم آبرسان روی پوست خود و بعد مرطوب کننده استفاده کنید . )

دیدگاه‌ها ۰

*
*