خوردن موز بعد از تمرین

بسیاری از مردم موز را به عنوان یک میان وعده کامل پس از تمرین تصور می کنند.

هضم آنها راحت و راحت است و حاوی ترکیبی از مواد مغذی است که تصور می شود به بهبود سریعتر بعد از ورزش کمک می کند.

این مقاله به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا بعد از تمرین بعدی موز بخورید یا نه.

خوردن موز بعد از تمرین ممکن است به سرعت بهبودی کمک کند.

موز مغذی است و به خصوص از نظر آب و کربوهیدرات غنی است ، ثابت شده است که هر دوی آنها به بهبود عملکرد و بهبود ورزش کمک می کنند.

می تواند به دوباره پر کردن گلیکوژن عضله کمک کند.

خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات بعد از ورزش باعث ترشح هورمون انسولین می شود که به شکر خون در سلول های عضلانی کمک می کند ، جایی که به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود.

همچنین به سلول های عضلانی کمک می کند تا نسبت به انسولین حساس تر شوند و باعث می شود پس از ورزش دوباره ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنند .

اکثر افراد می توانند قبل از تمرین بعدی ، صرفاً با داشتن یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات ، ذخایر گلیکوژن عضلانی خود را کاملاً پر کنند ، صرف نظر از سرعت خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات بعد از ورزش.

با این حال ، کسانی که کمتر از ۲۴ ساعت بهبودی قبل از تمرین بعدی خود دارند ، از خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات ، مانند موز ، در اسرع وقت بعد از ورزش و همچنین در ساعات پس از آن بهره مند می شوند .

این به شما کمک می کند تا سرعت تشکیل گلیکوژن عضلانی را تضمین کنید ، اطمینان حاصل کنید که می توانید جلسه بعدی خود را با ذخیره کامل یا تقریباً کامل ذخیره شده گلیکوژن .

ممکن است به بدن شما در استفاده موثرتر از پروتئین کمک کند.

خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات ، مانند موز ، همراه با یک منبع پروتئین بلافاصله بعد از ورزش اغلب به عنوان راهی برای کمک به عضلات شما برای بهبود موثرتر از یک تمرین مبتنی بر مقاومت توصیه می شود.

ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آیا خوردن موز قبل ، حین یا بعد از تمرین بهتر است؟

اگرچه خوردن موز بعد از تمرین ممکن است به بهبودی شما کمک کند ، خوردن این میوه قبل یا حین تمرین نیز می تواند مفید باشد – البته به روش های مختلف.

برای به حداکثر رساندن عملکرد در طول تمرین ، خوردن موز ۳۰-۶۰ دقیقه قبل از تمرین ممکن است مفید باشد. در همین حال ، خوردن ۱-۲ موز در ترکیب با سایر منابع کربوهیدرات می تواند به بهبودی بعد از تمرین یا در مدت طولانی کمک کند .

گفته شد ، خوردن موز در حین تمرین ممکن است در برخی افراد احساس سیری یا نفخ ایجاد کند. اگر این مورد برای شما مناسب است ، سعی کنید غذاهای جایگزین کربوهیدرات مانند میوه های خشک ، پوره میوه ها ، نوشیدنی های ورزشی یا ژل های ورزشی را جایگزین کنید .

کسانی که کمتر از ۲۴ ساعت بهبود دارند قبل از جلسه بعدی تمرین ، ممکن است از خوردن موز در اسرع وقت بعد از تمرین خود بهره مند شوند.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*