راه هایی برای داشتن کمد مرتب

راه هایی برای داشتن کمد مرتب
نظم‌ و آراستگی در همه ی زمینه ها لازم و ضروری است و بهتر است به بهترین شکل و آسان ترین روش اجرا شود. یکی از مزیت های نظم و مرتب بودن این است که به مراتب فرد باید کارهای کمتری انجام دهد و برای انجام فعالیت هایش انرژی کمتر صرف کند و اگ برعس آن اتفاق بیفتد یعنی اگر بی نظم و نامرتب باشد باید برای انجام کارهایش و مرتب کردن زمان بیشتری را صرف کند و انرژی خود را بیهوده تلف کند. یکی از کارهایی که برای مرتب کردن باید انجام داد، مرتب کردن کمد است. گاهی بانوان در مرتب کردن کمد لباس دچار سردرگمی می شوند و برای تمام کردن و جیدمان لباس ها ساعت ها زمان می گذارند تا بتوانند هر چیزی را در جای مناسب قرار دهند.
اولین نکته ای که برای مرتب کردن کمد لباس باید به آن پرداخت این است که لباس هایی که دیگر استفاده نمی شوند از داخل کمد لباس جدا شوند و یا اگر دیگر نیازی به آن ندارید آن را به دیگران بدهید. با این روش شما به مرتب بودن کمد کمک کرده اید. از دیگر روش ها این است که از تمام فضاهای خالی باید به بهترین شکل استفاده کرد. فضای خالی زیر تخت را می توان با ایجاد کشو و یا قرار دادن سبد یا جعبه، محلی برای قرار دادن ملحفه و کفش و لباش شود.
پشت در اتاق را می توان با قرار دادن گیره یا و چوب رختی فضایی برای آویز کردن لباس و کلاه و چتر درست کرد تا از شلوغ شدن کمد جلوگیری کرد. از دیگر روش هایی که از شلوغ شدن و بی نظمی کمد جلوگیری میکند تفکیک لباس ها متناسب با فصل است. اگر در فصل زمستان نیازی به لباس های تابستونی ندارید بهتر است آن ها را در کیسه ای جمع کنید و در زیر زمین یا مکانی مناسب جای دهید. برای دسترسی راحت به لباس هایتان، بهتر است آن ها را به بر اساس نوع آن مرتب کنید و هر دسته را در کنار هم قرار دهید به عنوان مثال پالتو و شلوار و شال را در کنار یکدیگر جا دهید و لباس زیر و لباس خواب و تی شرت را در کنار هم قرار دهید. اگرچه ناگفته نماند می توانید لباس ها را بر اساس رنگ آنها مرتب کنید تا کمد زیباتری داشته باشید یا لباس ها را بر اساس رسمی و غیر رسمی بودن در کمد جای دهید.. یکی از پرکاربردترین کارهایی که می توان انجام داد تقسیم بندی کشو است می توانید به وسیله چوب یا کارتن کشو را قسمت بندی کنید یا از سبدهای تقسیم استفاده کنید. استفاده از ساک های پارچه ای را فراموش نکنید چرا که باعث نظم دهی بیشتر به کمد و کشو می شود از بی نظمی و بهم ریختگی جلوگیری می کند.
رول کردن لباس هم روش خوبی برای نظم دادن به کمد و کشو محسوب می شود و از چروک شدن لباس جلوگیری میکند و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. برای مرتب کردن کشوی جوراب ها بهتر است آن ها را گلوله کنید و یا هر دو را داخل یکدیگر قرار دهید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*