راه های از بین بردن موهای زاِید

راه های از بین بردن موهای زائد
پاکیزه گی و آراسته بودن یکی از ویژگی های مثبت است که انجام و رعایت آن برای هر فردی واجب است. اگر بهداشت فردی رعایت نشود باعث بروز مشکلات فردی و اجتماعی می شود. از بین بردن موهای زائد یکی از موارد بهداشتی است که باید رعایت شود. امروزه روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که باعث راحتی این امر برای افراد شده است. یکی از مهم ترین و پرطرفدارین روش های رفع موهای زائد، لیزر است. لیزر موهای زائد، تنها روش دائمی از بین بردن موهای زائد است و مانند روش های دیگر کم و بیش دارای عوارض است و نمی توان آن را انکار کرد. عوارضی مانند سوختگس و زخم و تاول زدن و درد و قرمزی و التهاب از آسیب های کوتاه مدت بعد از انجام لیزر است.عوارض لیزر در دستگاه هایی که طول موج و تابش بیشتری دارد به مراتب بیشتر است و هم چنین افرادی که پوست تیره تری دارند عوارض بیشتری در پوست شان نمایان می شود.
از دیگر روش های رفع موهای زائد، استفاده از موچین است. افراد می توانند با استفاده از موچین موهای زائد را از ریشه دربیاورند اما این روش برای صورت کاربرد دارد و برای بدن روش مناسبی نمی باشد.
تراشیدن مو یکی از روش های رایج است که بیشتر در گذشته کاربرد داشته است اگرچه امروزه بعضی از افراد همچنان پایبند چنین روشی هستند اما با وجود روش های جدید گرایش افراد به آن کاهش پیدا کرده است. تراشیدن مو به شکل های مختلفی انجام می شود. یکی از قدیمی ترین روش ها، استفاده از تیغ و ژیلت است که به باور بعضی ها باعث زمختی و پرپشتی موهای زائد می شود. با گذشت زمان دستگاهایی وارد بازار شدند که کار تراشیدن مو را انجام می دهند و مو را به صورت سطحی تراش می دهند و بدون درد و عوارض مدتی بسیار توجه همگان را به خود جلب کرد.
یکی دیگر از روش های پر هزینه که در آرایشگاه ها انجام می شود وکس و موم است. بدین صورت که آرایشگر یک لایه موم را روی پوست شما قرار داده و دستمالی را روی موم می گذارد و بعد از خشک شدن آن را سریع بلند می کند و این روش برای بدن و صورت قابل اجرا است.
از دیگر روش های از بین بردن موهای زائد، کرم های موبر هستند که در داروخانه ها به فروش می رسد. کرم موبر را برای مدت چند دقیقه روی پوست قرار داده و بعد از گذشت زمان مورد نظر آن را از سطح پوست پاک کنید. اگر زمانی که کرم را روی پوست قرار دادید بیشتر از زمان تعیین شده باشد باعث آسیب و سوختگی پوست شما می شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*