راه های مراقبت از پوست

۱٫ از خود در برابر آفتاب محافظت کنید
یکی از مهمترین راههای مراقبت از پوست ، محافظت از آن در برابر آفتاب است. قرار گرفتن در معرض آفتاب یک عمر می تواند باعث ایجاد چین و چروک ، لکه های پیری و سایر مشکلات پوستی شود – همچنین خطر سرطان پوست را افزایش می دهد.
برای کاملترین محافظت در برابر آفتاب:
از ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را سخاوتمندانه بمالید و هر دو ساعت یکبار دوباره استفاده کنید یا بیشتر اگر در حال شنا یا تعریق هستید.
به دنبال سایه باشید. در هنگام شدیدترین تابش اشعه خورشید ، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر خودداری کنید.
لباس محافظ بپوشید. پوست خود را با پیراهن های آستین بلند و کاملاً بافتنی ، شلوارهای بلند و کلاه های لبه باز بپوشانید. همچنین افزودنی های لباسشویی را در نظر بگیرید ، که به لباس یک لایه اضافی محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش برای تعداد مشخصی از شستشو یا لباس مخصوص ضد آفتاب می دهد که به طور خاص برای جلوگیری از اشعه ماوراio بنفش طراحی شده است.
سیگار نکشید.
سیگار کشیدن باعث می شود پوست شما پیرتر به نظر برسد و باعث ایجاد چین و چروک شود. سیگار کشیدن رگ های خونی ریز در لایه های بیرونی پوست را باریک می کند ، که باعث کاهش جریان خون و رنگ پریدگی پوست می شود. این امر همچنین باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی پوست می شود که برای سلامت پوست مهم هستند.
سیگار کشیدن همچنین به کلاژن و الاستین آسیب می رساند فیبرهایی که به پوست قدرت و کشش می دهند. علاوه بر این ، حالات تکراری صورت که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می کنید – مانند خم کردن لب هنگام استنشاق و چشمان چشمان خود برای جلوگیری از دود می تواند چین و چروک ایجاد کند.
علاوه بر این ، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست سلول سنگفرشی را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید ، بهترین راه برای محافظت از پوست ، ترک آن است. برای کمک به شما در ترک سیگار نکات یا روشهای درمانی را از پزشک خود بخواهید.
۳٫ با پوست خود به آرامی رفتار کنید
تمیز کردن و اصلاح روزانه می تواند آسیب به پوست شما وارد کند. برای نگه داشتن آن ملایم:
زمان حمام را محدود کنید. آب گرم و دوش یا حمام طولانی ، روغن های پوست شما را از بین می برد. زمان حمام یا دوش خود را محدود کنید و از آب گرم – به جای گرم – استفاده کنید.
از صابون های قوی پرهیز کنید. صابون ها و شوینده های قوی می توانند روغن را از روی پوست شما بریزند. در عوض ، پاک کننده های ملایم را انتخاب کنید.
با دقت اصلاح کنید. برای محافظت و روان سازی پوست ، قبل از اصلاح از کرم اصلاح ، لوسیون یا ژل استفاده کنید. برای نزدیکترین اصلاح ، از تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. اصلاح در جهت رشد مو ، نه در برابر آن.
خشک کردن پس از شستشو یا استحمام ، پوست خود را به آرامی با حوله خشک یا لکه بزنید تا مقداری رطوبت بر روی پوست شما باقی بماند.
پوست خشک را مرطوب کنید. اگر پوست شما خشک است ، از مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. برای استفاده روزانه ، یک مرطوب کننده حاوی SPF در نظر بگیرید.
۴- رژیم غذایی سالم داشته باشید:
یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا بهترین حالت را داشته باشید و احساس کنید. مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی بخورید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه مشخص نیست – اما برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کم چربی و کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده ممکن است باعث جوان تر شدن پوست شود. نوشیدن آب فراوان به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.
۵- استرس را مدیریت کنید:
استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس کرده و باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای تشویق پوست سالم – و یک روحیه سالم – برای کنترل استرس خود گام بردارید. به اندازه کافی بخوابید ، محدودیت های معقولی را تعیین کنید ، لیست کارهای خود را دوباره تنظیم کنید و برای انجام کارهایی که دوست دارید وقت بگذارید. نتایج ممکن است از آنچه انتظار دارید چشمگیرتر باشد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*