راه های نگهداری از سبزیجات و میوه ها

راه های فاسد نشدن میوه و سبزیجات:
میوه ها و سبزیجات یکی از ضروریات بدن موجودات زنده است بعضی از حیوانات که کلا خوراکشان سبزیجات است (مانند کرم،حلزون،زرافه و…)
از آنجا که سبزیجات دارای منبعی چون آهن است برای بانوان نیز مناسب است ما انسان ها نیمی از آب مورد نیاز بدنمان را از میوه ها و سبزیجات دریافت میکنیم ،علاوه بر این خوردن سبزیجات و میوه ها از مبتلا شدن به بیماری های زیادی جلوگیری میکند.
سبزیجات را چون از بیرون تهیه میکنیم نگهداری آنها نیز شرایط خاص خودش رادارد. ولی اگر در حیاط خانه مان خودمان میکاشتیم میتوانستیم به صورت کاملا بهداشتی و تازه استفاده کنیم.
راه های نگه داری سبزیجات :
بعد از خریدن سبزیجات از بیرون حتما آن هارا ۴۵تا۳۰ دقیقه در آب بگذارید تا کاملا خیس بخورد و پس از آن آب را کمی باز کنیم و کم کم آنهارا بشوییم پس از شستن سبزیجات بگذاریم تا کاملا آبش برود و به خشکی برسد، پس از آن سبزیجات را در پارچه ای بریزید (بهتر است پارچه سفید رنگ باشد)و پارچه را در بسته نگه دارید و آن را در یخچال بگذارید و حالا برای استفاده کردن کاملا حاضر است.با این روش سبزیجات شما بهتر و تازه تر میماند و میکروب های آنها کاملا شسته شده و پاک و تمیز میباشد.
راه های نگه داری میوه ها:
در هنگام خرید حتما دقت داشته باشید که میوه خریداری شده کاملا سالم باشد چون اگر یکی از میوه ها خراب باشد با پخش هاگ های خود(هاگ زایی) میتواند میوه های دیگر را نیز خراب کند پس از خرید میوه ها آن هارا ۳۰ تا ۲۵ دقیقه در آب کمی ولرم بریزید و بگذارید کاملا خیس بخورد و گل هایش جدا شود، پس از گذشت این زمان آب را کمی وا کنید و آن هارا آرام آرام بشویید و پس از شستن بگذارید کاملا آب میوه ها برود و با دستمال آن هارا خشک کنید و توجه داشته باشید که حتما باید در یخچال نگهداری شود،میوه های شما برای مصرف حاضر است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*