رهایی از شوره سر

رهایی از شوره ی سر: شوره موی سر یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است برای تمامی افراد و به دلایل مختلفی به وجود بیاید، برای مثال شستن و خشک کردن نادرست موها، استفاده ی زیاد از آب گرم و یا فشار زیاد دوش حمام، تعرق زیاد، بهداشت نادرست، کمبود خواب و سایر دلایل….. شوره ی سر میتواند با قرمزی پوست سر همراه باشد و باعث خارش پوست سر هم بشود، در واقع شوره ی سر پوست های مرده و قدیمی کف سر ما می باشند، ولی امروز میتواهیم با چند راهکار ساده و خانگی این مشکل را برطرف کنیم، شوره ی سر یکی دیگر از معضلاتی است که میتواند اعتماد به نفس ما را(مخصوصاً آقایان) برای حضور در مکان های عمومی کاهش بدهد.
سرکه سیب: برای این کار باید مقداری از سرکه سیب را با آب گرم به طور مساوی مخلوط کنید و بعد روی موهای خشک خود بریزید و ماساژ دهید، این محلول باید به کل سر شما برسد، سپس بعد از چند دقیقه با آب بشویید، میتوانید از این محلول هفته ایی ۲ بار استفاده کنید.
شنبلیله: شنبلیله جزو سبیزجات پر کاربرد می باشد و در این جهت میتواند تاثیر مثبت داشته باشد، زیرا تخم شنبلیه میتواند ریشه ی مو ها تقویت کند و از پوسته پوسته شدن کف سر جلوگیری کنید، ۲ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید و سپس تخم ها را از آب جدا کنید و با مخلوط کنید آسیاب کنید، خمیر به دست آمده را به کف سر خود بزنید و اجازه دهید تا ۴۵ دقیقه بماند، سپس با آب بشویید.
نمک: نمک هم جزو روش های موثر می باشد، میتوانید مقداری نمک را بر روی کف سرخشک خود بزنید و بعد کمی ماساژ دهید سپس بعد از چند دقیقه با شامپو بشویید.
ماساژ دادن باروغن : ماساژ دادن پوست سر با روغن از روش های موثر می باشد، مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و بعد پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند و سپس با شامپو بشویید، این روش را میتوانید هفته ایی یکبار تکرار کنید. به جای روغن نارگیل میتوانید از روغن درخت چای هم استفاده کنید(روغن درخت چای برای درمان جای جوش های صورت هم بسیار مفید است). روغن زیتون هم به دلیل خاصیت نرم کنندگی باعث از بین رفتن شوره های سر میشود و موهای سر را براق میکند.
دهان شویه: یکی دیگر از روش های موثر و کاربردی در از بین بردن شوره های سر دهان شویه می باشد، یو فنجان دهان شویه را با هشت فنجان آب مخلوط کنید و پس از اتمام حمام کردن خود موهای خود را به این مخلوط آغشته کنید، احتیاجی نیست که بلفاصله موهایتان را آبکشی کنید.
همه ی روش هایی که در بالا گفته شده است به زمان و تکرار احتیاج دارند تا تاثیر مثبت خود را نشان دهند، البته به جز این روش ها میتواند از شامپوهای مناسبی که موجود هستند استفاده کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*