روشی برای جلوگیری از کثیف شدن فرش

چگونه از کثیف شدن فرش جلو گیری کنیم:

همه ما در خانه هایمان فرش هایی داریم که حداقل سالی یک بار باید آنها را خودمان بشوییم یا به قالیشویی بدهیم ،اگر بخواهیم خودمان بشوییم باید هزینه زیادی صرف مواد شوینده و از آن بدتر صرف پول آب کنیم که این امر باعث هدر رفتن آب نیز می شود،و اگر بخواهیم به قالیشویی بدهیم آن هم هزینه زیاد خودرا دارد پس با روش هایی که قرار است بدانیم از کثیف شدن فرش نیز جلوگیری می کنیم و نیاز آن را به شستن کمتر میکنیم.

وقتی فرشمان را از قالیشویی تحویل میگیریم یا وقتی خودمان شستیم و خشک شده است پس از انداختن برروی زمین یک روفرشی بزرگ روی آن بیندازیم این کار باعث می شود هم از ریختن زباله های ریز جلو گیری شود و هم از ریختن آب روی فرش اگر هم آب به روی آن ریخت سریعا آن قسمت روفرشی را بلند میکنیم تا بر روی فرش نفوذ نکند.
جدیدا در بازار فرش روفرشی هایی آمده است که پشت آن ها از مشمپا هایی ذخیم ساخته شده است جنسیت فرشی خودرا دارد ولی لایه زیرینش از مشمپا است که اگر آب یا مرکبات برروی آن بریزد حتی اگر در مدت طولانی هم بماند برروی فرش ما نفوذ نمیکند.
یا اگر مثلا ما به طبیعت برویم و از این روفرشی ها به عنوان زیر انداز استفاده کنیم از ورود رطوبت به سطح روفرشی جلو گیری میکند .
اگر هم برروی فرشمان چیزی ریخت که رنگ فرش مارا تعقیر داد میتوانیم با شامپو فرش یا مواد شوینده جدیدی که به بازار آمده و بدون نیاز به آب هست سری آن قسمت را با یک دستمال تمیز کنیم .
فرش های دست بافتی که در زمان های گذشته زنان با هنر شهر های مختلف میبافتند از رنگ های تیره استفاده میکردند اگر هم در مدت طولانی آن را نمی شستند اصلا کثیفی را نشان نمی داد و چون با دست بافته شده بود و بافت ضخیم تری داشت کمتر اشغال هارا به خود جذب میکرد.
پس در این امور نتیجه میگیریم اگر وقت برای شستن فرش هایمیان نداریم پیشنهاد می شود از فرش های که رنگ های تیره ای دارند استفاده کنید .
توجه داشته باشید که فرشی که خریداری میکنید لطیف باشد تا وقتی بر روی آن قدم بر می دارید احساس آرامش کنید توجه داشته باشید که پا ،قلب دوم ما است ،مراقبشان باشیم.

دیدگاه‌ها ۰

*
*