روش تقویت موها

برای تقویت موهایمان چیکار کنیم
مراقبت از مو،شاید در نگاه اول امری ساده و آسان باشد و تصور کنید مو به خود خود رشد کرده و می تواند بدون هیچ مراقبتی سالم بماند. اما بهتر است بدانید که برای سالم و شاداب ماندن موهایتان باید مراقبت های لازم را انجام دهید و در نگهداری از آن کوتاهی نکنید. افراد به مراتب، موهای متفادت از یکدیگر دارند و برای مراقبت از آن هریک باید روش های مخصوص به خود را در پیش بگیرید تا بتواند نتیجه ی مطلوب را دریافت کند. مو را از از نظر ضخامت و سلامت می توان به دو دسته تقسیم کرد. اولین دسته تار موهای نازک هستند که ارثی و ژنتیکی هستند که باعث اختلال در هورمون های جنسی می شود و بعد از گذشت زمانی ریزش مو و کم پشتی را به دنبال دارد. اما دسته ی دوم تار موهایی هستند که بدلیل اشتباهات انجام شده از تار موی سالم و محکم به تار موی ضعیف و شکننده تبدیل شده است. اشتباهاتی از قبیل کشیدن محکم مو و بستن آن با کش،شانه زدن موهای خیس، استفاده از تافت و ژل و حالت دهنده، استفاده از سشوار، باعث نازک شدن تار مو و آسیب دیدن آن می شود.
یکی از موثرترین روش های تقویت تار مو رژیم غذایی سالم است. هر چیزی که توسط فرد خورده شود بر روی مو اثر می گذارد و می تواند باعث تقویت یا آسیب آن شود. از مواد غذایی که حاوی پروتئین و آهن است بیشتر استفاده کنید زیرا پروتئین باعث تقویت مو می شود و رشد مو را افزایش می دهد. برای داشتن موهای ضخیم استفاده از بیوتین را فراموش نکنید. بیوتین یک ویتانین B ضروری است که باعث باعث تقویت بافت مو می شود و علاوه بر قرص های بیوتین می توانید از طریق خوردن ماهی سالمون و هویج و زرده ی تخم مرغ آن را دریافت کنید.
از دیگر روش هایی که می توان برای تقویت مو استفاده کرد و امروزه بسیار کاربرد داد استفاده از روغن های گیاهی است. روغن های گیاهی سرشار از ویتامین های طبیعی هستند که تاثیر بسزایی در رشد مو دارند. روغن‌ کرچک سرشار از ویتامین E و امگا ۶ است و زمانی که روغن را روی سطح سر و یا ریشه های مو ماساژ می دهید باعث تقویت گردش خون می شود. روغن نارگیل برای موهای خشک و شوره دار توصیه می شود و کمبود پروتئین های مو را جبران می کند و از موخوره جلوگیری می کند. روغن زیتون، دارای آنتی اکسیدان های قوی است که از ریزش مو جلوگیری می کند و بهتر است به جای استفاده از حالت دهنده و نرم کننده ها از روغن زیتون استفاده کنید چرا که در عمق مو نفوذ می کند و تارهای مو را مرطوب و شاداب نگه می دارد.
البته ناگفته نماند که برای استفاده از این روغن ها می توانید قبل از حمام موهای خود را با روغن ماساژ دهید و اجازه دهید دو ساعت روی موهای شما باقی بماند و در حمام آبکشی کنید.
برای تقویت مو باید از پوست سر شروع کنیم و بعد از تقویت و سلامت پوست سر باید به سراغ ریشه و ساقه ی مو برویم. کف سر باید عاری از شوره و خارش و چربی زیاد باشد چرا که در این صورت زمینه ی ریزش و ضعیف شدن مو فراهم می شود. برای تقویت موهای خود می توانید آلوئه ورا و مقداری روغن کرچک را باهم ترکیب کنید و روی سر خود ماساژ دهید و با کلاهی موهای خود را بپوشانید و بعد از ۳ الی ۴ ساعت موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*