فشار خون بالا

 

فشار خون بالا یا فشار خون بالا هنگامی اتفاق می افتد که فشار خون شما به سطوح ناسالم افزایش یابد. در اندازه گیری فشار خون شما میزان خون از طریق رگ های خونی و میزان مقاومت خون در حین پمپاژ قلب در نظر گرفته می شود.

فشار خون بالا بسیار شایع است. در حقیقت ، از آنجا که اخیراً دستورالعمل ها تغییر کرده اند ، انتظار می رود که تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی اکنون با این وضعیت تشخیص داده شوند.

فشار خون بالا به طور معمول در طی چندین سال ایجاد می شود. معمولاً هیچ علائمی مشاهده نمی کنید. اما حتی بدون علائم ، فشار خون بالا می تواند به رگ ها و اندام های شما ، به ویژه مغز ، قلب ، چشم ها و کلیه ها آسیب برساند.

فشار خون دو نوع است. هر نوع علت متفاوتی دارد:

فشار خون بالا

به فشار خون اولیه فشار خون اساسی نیز گفته می شود. این نوع فشار خون بالا با گذشت زمان ایجاد می شود و هیچ علتی قابل شناسایی نیست. بیشتر افراد این نوع فشار خون را دارند.

تغییرات جسمی : اگر چیزی در بدن شما تغییر کند ، ممکن است در سراسر بدن خود با مشکلاتی روبرو شوید. فشار خون بالا ممکن است یکی از این موارد باشد.

محیط : با گذشت زمان ، انتخاب های ناسالم در سبک زندگی مانند کمبود فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب می توانند صدمات زیادی به بدن شما وارد کنند.

فشار خون ثانویه

علائم فشار خون شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

سردرد

تنگی نفس

خون دماغ شدن

گرگرفتگی

سرگیجه

درد قفسه سینه

تغییرات بصری

خون در ادرار

این علائم نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

بهترین راه برای آگاهی از فشار خون بالا ، اندازه گیری منظم فشار خون است.

توصیه های رژیم غذایی برای افرادی که فشار خون بالا دارند.

یکی از ساده ترین راه های درمان فشار خون و جلوگیری از عوارض احتمالی ، رژیم شما است. آنچه می خورید می تواند تا حد زیادی به کاهش یا از بین بردن فشار خون کمک کند.

رژیم غذایی گیاهی راهی آسان برای افزایش فیبر و کاهش میزان سدیم و چربی اشباع و ترانس ناسالم است که از غذاهای لبنی و گوشت دریافت می کنید. تعداد میوه ها ، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار و غلات سبوس دار را که می خورید افزایش دهید. به جای گوشت قرمز ، پروتئین های بدون چربی سالم مانند ماهی ، مرغ ، یا توفو را انتخاب کنید.

 

سدیم غذایی را کاهش دهید.

شیرینی ها را کم کنید.

عوارض فشار خون بالا شامل موارد زیر است:

عروق آسیب دیده.

قلب آسیب دیده.

نارسایی قلبی.

حمله قلبی.

مغز آسیب دیده.

بهتر است برای پیشگیری از فشار خون ابتدا رژیم خود را سالم تر کنید ،از شکرو شیرینی های زیاد استفاده نکنید ، ورزش کنید .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*