محلول های ضدعفونی کننده ی خانگی

محلول های زد عفونی کننده ی خانگی طرز تهیه و مصرف :
همانطور که می دانیم پاکیزگی یکی از اموری است که باید همه ی ما آن را رعایت کنیم ،زیرا رعایت نکردن آن میتواند باعث ایجاد انواع بیماری های واگیر دار و انواع بیماری شود و سلامت ما و خانواده ی مان را به خطر بیندازد .آیا میدانستید فرق بین انسان ها و حیوان ها داشتن عقل و شعور است خداوند بلند مرتبه با قرار دادن این آبشن در انسان ها این دو موجود زنده را از هم جدا ساخته ،همانطور که میدانیم ما نمیتوانیم هرروز دست یک حیوان را بشوییم یا مثلا هرروز به آن مسواک بزنیم زیرا حیوان ها هم طبیعت خاص خودشان را دارند،پس بیایید تا از این آبشن فوق العاده استفاده کنیم و محلول هایی برای زد عفونی کردن خود م وسایلمان بسازیم. البته در نظر داشته باشید که هرمحلولی باهر ترکیباتی برای زد عفونی کردن مناسب نیست پس باید از قبل اطلاعاتی درمورد تک تک مواد محلول به دست آوریم.
با شیوع بیماری های واگیردار مختلف ما باید فکری به حال خود و اطرافیانمان کنیم تا از این بیماری ها دور بمانیم.
یکی از این روش های جلوگیری از این بیماری های واگیر دار شستن مداوم دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ دقیقه است که بیشترین کمک را به ما میکند .
روش دیگر جلوگیری حذف کردن دست دادن و روبوسی از سلام و احوال پرسی هایمان است زیرا بیماری های واگیر دار از طریق دست ها منتقل میشود وقتی ما دست هایمان را گوش،چشم،بینی و دهانمان میزنیم باعث واردشدن بیماری به بدن ما و گسترش پیدا کردن آن میشود.
راه دیگر و راه سنتی آن این است که در زمستان برروی وسایل گرمایشیمان مانند بخاری چند حلقه پیاز خام بگذاریم زیرا پیاز زد عفونی کننده بسیار قوی برای محیط خانه است .
روش دیگر آن که درمواقعی به کار میرود که بیماری بسیار حاد باشد این روش زد عفونی کردن دست ها و اجسام مختلف به روش خانگی است برای ساختن زد عفونی خانگی ابتدا مقداری الکل را با ۱/۲مقدار الکل آب مخلوط میکنیم وآن را برروی سطوهی که زیاد با آن ها سروکارداریم مانند( تلفن همراه،ریموت(کنترل)،دستگیره درها،دستگیره کشو و کمدها،پلیز های برق و …) اسپری میکنیم و باید دستمال پاک میکنیم مانند شیشه پاک کردن .
و اگر الکل دسترس نداشتیم ،روش دیگر ساخت محلول خانگی مقداری وایتکس را با همان مقدار آب مخلوط میکنیم

دیدگاه‌ها ۰

*
*