معایب و محاسن کاشت مو

معایب و محاسن کاشت مو: کاشتن دوباره ی مو یکی از روش هایی است که میتواند به طور قطعی و مطمئن موهای سر ما را به ما باز گرداند، و بیشتر اقایان هستند که از این روش برای بازگرداندن موهای خود استفاده میکنند، کاشتن مو اولین بار توسط یک پزشکی ژاپنی مطرح شد ولی چند سال بعد از آن توسط یک پزشک آلمانی انجام شد، کاشت مو هم مانند سایر عمل های زیبایی چند روش متعدد دارد، با پیشرفت علم و فناوری این عمل زیبایی هم امروزه جزو عمل های سرپایی محسوب میشود، کاشتن مو علاوه بر هزینه ی بالا ممکن است مشکلاتی هم برایمان در پی داشته باشد. اما به غیر از کاشت مو روش هایی مانند تقویت پازچه ی مو میتواند موثر باشد اما بیشتر خانم ها از این روش ها بهره میگیرند نسبت به آقایان.
روش های کاشت مو:
۱) روش punch که موها را به صورت دسته ایی بر میدارند و به دلیل این که حالت مصنوعی دارد به عروسکی معروف می باشد.
۲) روش Fut در این روش از موهای پشت سر استفاده میکنند و لازم نیست کل سر خود را بتراشید، فقط قسمتی که قرار است مو کاشته شود بتراشید کافی است، این روش چند مزیت هم دارد مانند:
هزینه ی کمتر، طبیعی بودن حالت موهای کاشته شده، غیر قابل روییت بودن محلی که در آن مو کاشته شده است.
اما این روش چند مشکل هم دارد که مهمتری آنها، باقی مانده جای زخم یا جوشگاه می باشد، و در کسانی که پوست سرشان قابلیت کشیده شدن رو ندارند محدودیتهایی به در کاشتن مجدد مو به وجود می آید.
۳) روش سوم، روش Fit می باشد در این روش مدت زمان بیشتر نسبت به روش قبل لازم است ولی درد و خون ریزی کمتری دارد، و به مراقبت کمتری نسبت به روش قبلی احتیاج دارد.
البته پزشک شما باتوجه به نوع مقاومت بدنتان و پوست سر و همینطوری مبلغی که میتوانید هزینه کنید تشخیص میدهد که کدام روش برای شما مناسب تر می باشد.
پس از اتمام جراحی مراقبت هایی لازم است انجام بشود، منطقه ایی که مو کاشته شده نباید در معرض نور خورشید قراربگیرید در واقع بهتر است تا چند روز کاملاً استراحت کنید، چون ممکن است تا چند روز در سر خود احساس درد داشته باشید و حتی باعث تورم چشمها بشود.
پس از دو روز میتوانید به حمام بروید سر خود رو با شامپو بشویید چون باعث بهبود زخم سر میشود، اگر زخم پوست سر دلمه ببند باعث ریزش فولیکول های مو میشوند، اگر در چند روز اول پوست سر خارش داشت بهتر است از یک شامپوی نرم کننده استفاده کنید، زیرا خاراندن پوست سر موجب دلمه بستن زخم میشود، در ده روز اول موها شروع به ریزش میکنند و پس ۲ الی ۳ ماه به رونه طبیعی خود ادامه میدهند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*