نور پردازی خانه های کوچک

خانه های کوچک همیشه چالش های مخصوص به خود در زمینه دکوراسیون  را داشته اند و نور پردازی یکی از این چالش هاست نورپردازی در طراحی های امروزی و مدرن جایگاه ویژه ایی دارد به هیچ عنوان نمیتوان آنرا نادیده گرفت زیرا نوپردازی نمای خیره کنند و جذابی را به دکوراسیون منزل می بخشد .

 

اتاق نشیمن

 

یک اتاق نشیمن کوچک نیاز به نورهای عجیب و غریب ندارد . چیزی که نیاز است مواردی ساده ولی اصولی است که با کمی سلیقه می توانید دکوراسیون زیبا و خاصی را داشته باشید. مثلا استفاده از لوازم پخش نور آنتیک یا عتیقیه جلوه منحصر به فردی را به منزل شما می دهد. نور پردازی تاثیر زیادی در کوراسیون دارد زیرا حواس های را به سمت خود پرت می کند و اتاق نشیمن نباید تاریک یا نیمه تاریک باشد. این حس خوبی را به مهمان ها نمی دهد پس حتما باید میزان نور اتاق پذیرایی شما کافی باشد و به تعداد نیاز لامپ انتخاب کنید از نور مستقیم بالا به کف جدا خودداری کنید زیرا باعث میشود فضا کوچک تر نشان داده شود .

 

اتاق خواب

 

بعضی از  افراد فکر می کنند اتاق خواب به نور کمی نیاز دارد زیرا اتاق خواب فقط مخصوص اتاق خواب است که این تصورات کاملا اشتباه است. بلکه اتاق خواب ها به نور کافی یا حتی نور زیادی نیاز دارد . در خانه ها کوچک اتاق خواب ها فقط مخصوص خواب نیستن به دلیل استفاده بهینه از فضا بخشی از آن به عنوان اتاق کار و بخشی دیگر برای موارد شخصی است .

استفاده از چراغ های مطالعه برای میز کار یا تحریر.

استفاده نورسقفی با امکان درجه بندی یا تنظیم.

استفاده از چراغ خواب های متنوع در قسمت بالای تخت و کنار تخت.

میتوانید در طول روز با پرده های ضخیم و نازک نور را تنظیم کنید.

استفاده نکردن از نورهای رنگی زیرا آزار دهند می باشد یا حداقل برای نور شبخواب به کار ببندید .

 

سرویش بهداشتی و حمام

آینه و سنگ های براق و روشن مناسب است و میزان نوردهنده را به دو برابر افزایش می دهد.

دیوار کوب های آنتیک بسیار مناسب است .

استفاده از آویزها با طراحی خاص و هنری.

استفاده از چراغ های تیوبی یالوله ایی .

دیدگاه‌ها ۰

*
*