نگهداری از وسایل چوبی

حشراتی هستند از خانواده سوسک که مخصوص به چوب هستند عمرآنها یک سال است ولی نوزاد آنها چندین سال عمر می کند  و چوب را از بین می برند این حشره ها معمولا در درز ها و محل وصل شدن چوب بیکدیگر و جاهایی که پر از گردوخاک باشد تخم می گذارد .

 

هیچ وقت اثاثیه چوبی گرانبهای خود در مقابل نور مستقیم آفتاب بخصوص طولانی مدت قرار ندهید زیرا باعث می شود رنگ چوب از بین برود و چوب خشک شود ولی اگر این مشکل برایتان پیش آمده می توانید  با روغن ساج وضع چوب را بهتر کنید .

 

چوب گردو در برابرهجوم حشرات ضعیف تر است و زود از پا در میاید و اگر دیدید چوب شما آسیب دیده است می توانید یک ماده ترمیم چوب تهیه کنید و به کمک  آن محل آسیب دیده را بازسازی کنید .

 

اگر بر روی سطح چوبی لکه مایعات افتاده است سریعا آن را تمیز کنید چون در غیراینصورت پاک کردن آن غیرممکن می شود برای برداشتن لکه ابتدا کمی روغن ساج رو آن بمالید و پس از چند ساعت آن را پاک کرده و جلا بزنید .

 

برای عمر طولانی چوب ،چوب را در معرض حرارت قرار ندهید و همچنین نباید نزدیک به در یا پنجره ای که مرتب بازو بسته می شود قرار  داشته باشد و بهتر است رطوبت محیط را زیاد کنید مثلا اگر رطوبت محیط بین ۵۰ تا ۶۵ باشد خیلی خوب است.

 

در بهار یا اوائل تابستان می توانید سم پاشی کنید و تا مدتی نسل آن ها را منقرض کنید .

 

اگر عاج در گذر زمان زرد و تیره شد می توانید گچ و پراکسید هیدروژن را مخلوط  که خمیری شکل می شود وسپس  آن را با یک برس یا کاردک روی قسمت مورد نظر بمالید و بعد از پنج دقیقه تمیز کنید .

دیدگاه‌ها ۰

*
*