نگهداری از گیاه آلئورا در خانه

آشنایی با گیاه آلئورا: این گیاه جزو گیاهانی می باشد که شما میتوانید آن را در خانه پروش دهید، و به کاکتوس هم شباهت دارد زیرا علاوه زیبایی که فضا می دهد خواص درمانی زیادی هم دارد که میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.
شرایط نگهداری آلئورا در خانه: دمای نگهداری از گیاه بسیار مهم و ضروری می باشد، از آنجایی که بیشتر در مناطق گرمسیر رشد میکند، در خانه هم باید در دمایی بین ۱۷ تا ۲۴ درجه باشد، مناطق خیلی سرد یا خیلی گرم برای رشد و پروش این گیاه مناسب نیستند و سبب آسیب رسیدن به این گیاه میشود، حتی اگر در منطقه ایی زندگی میکنید که روزها گرم و شبها سرد می باشد بهتر است از نگهداری این گیاه خودداری کنید. آبیاری این گیاه هم شباهت زیادی به کاکتوس دارد، بازه ایی که شما برای آب دادن به گیاهتان در نظر میگیرید باید بین ۱۲ تا ۱۴ روز باشد، نباید آب زیادی در گلدان جمع شود زیرا آب زیاد باعث آسیب رسیدن به خاک گلدان میشود. در زمستان هم باید آب کمتری به گیاه بدهید، چون گیاه به خواب میرود و باید هر یک ماه یکبار به گیاه آب بدهید. اگر خاک گیاهتان حاصل خیز نیست باید از کودهای نیمه قوی در هر ماه یکبار استفاده کنید. بهترین خاکی که میتوانید برای گیاه آلئورا استفاده میکنید در نظر بگیرید خاکی است که با ماسه ترکیب شده باشد، سالی دو بار هم باید خاک گلدان را تعویض کنید،به اندازه ی گلدان هم دقت کنید نباید از گلدان خیلی کوچک استفاده کنید زیرا باعث آسیب رسیدن به ریشه میشود. علاوه بر این سالی یکبار هم باید گلدان را تعویض کنید زیرا گیاه شما رشد کرده و به فضای بیشتری احتیاج دارد.
خاصیت گیاه آلئورا: از رایج ترین خواص این گیاه این است که برای تقویت پوست و مو و زیبایی استفاده میشود(ماده ی چسبناک موجود در این گیاه در صنعت کرم های زیبایی هم بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، و درمان خوبی برای جای جوش، آکنه، آفتاب سوختگی و….می باشد) زیرا دارای ویتامین E است و میتواند آب رسان خوبی برای پوست و مو باشد. کسانی که پوستهای نرمان و طبیعی دارند به راحتی میتوانند از این گیاه جهن تقویت پوست خود استفاده کنند. ولی کسانی که پوست چرب دارند برای این که آلئورا سبب افزایش جوش صورتشان نشود بهتر است آن را بجوشانید و چند قطره عسل به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری در آید و بعد ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید. اما کسانی که پوست خشک دارند میتوانند از گیاه آلئورا در کنار کمی روغن زیتون استفاده کنند، این دو مواد را ترکیب کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. اما کسانی که پوست حساس دارند میتوانند آلئورا را کمی گلاب مخلوط کنند و بر روی پوست خود بگذارند.
نوشیدنی هایی از آب آلئورا تهیه میشوند سیستم ایمنی بدن را افزایش میدهند و به طور موثری سیستم گوارش و گردش خون را تمیز میکنند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*