پنج روش درمان خانگی جوش های سرسیاه روی بینی

جوش های سرسیاه همان سلول های مرده ی پوست است که در معرض اکسیژن قرار می گیرند اکسید می شوند و رنگشان سیاه می شود ؛ فرق بین جوش های سرسیاه و جوش های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است دلیل به وجود آمدن جوش های سرسیاه منافذ پوستی با سبوم (نوعی چربی که توسط غدد سباسه برای نرمی پوست ترشح می شود ) و سلول های مرده پوست مسدود می شوند .

 

سفیده تخم مرغ: سفید تخم مرغ برای پرکردن منافذ پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه بسیار مفید است .

سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و صورتتان را بشویید لایه ایی نازک از سفید تخم مرغ را روی صورتتان بمالید و یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید لایه اول که خشک شد لایه ی دیگری از سفید تخم مرغ را روی آن بمالید و بعد از خشک شدن لایه دوم، لایه ی سوم هم به همین شکل بمالید و پس از خشک شدن دستمال هارا بردارید و  صورتتان را به آرامی بشویید و مرطوب کننده بزنید (حتما دقت کنید که لایه قبلی خشک شده باشد).

عرق کردن : راحت ترین روش عرق کردن است این ماده جاری باعث میشود که هر چیزی که موجب مسدود شدن منافذ پوست شما شده است را با خود ببرد قبل از هرکاری که باعث عرق کردن می شود (ورزش کردن، سونا و…) خوب صورتتان را بشویید .

شیرو عسل : یک قاشق عسل خام و یک قاشق چای خوری شیر را ترکیب کنید و آنرا به مدت ۵الی ۱۰ دقیقه گرم کنید و وقتی به دمای مناسب رسید آنرا روی جوش های سرسیاه بمالید و یک نوار پارچه ایی رو آن بگذارید و بعد از ۲۰دقیقه پارچه را بردارید و صورت را با آب سرد بشویید شیر دارای خاصیت اسید لاکتیک و عسل به دلیل ضد باکتریایی ، باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

آب: آب باعث جلوگیری از خشک شدن صورت می شود و درمان روزانه خوبی برای جلوگیری از جوش های سرسیاه است این روش خیلی راحت است فقط کافیست دوبار در روز صورت خود را با آب شست و شو دهید و بعد با حوله به آرامی صورت خود را خشک و در آخر کمی مرطوب کننده استفاده کنید .

جوش شیرین و آب : کمی پودر جوش شیرین و آب را باهم ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل شود و آن را به آرامی روی پوستتان بمالید (و سپس با آب بشویید مرطوب کننده فراموش نشود).

دیدگاه‌ها ۰

*
*