چایی ماسالا و طرز تهیه ی آن

چایی ماسالا و طرزتهیه ی آن:
چایی همیشه جزو نوشیدنی های گرمی است که بسیار موردتوجه مردم در همه ی کشورهای دنیا بوده، این چایی که مطلق به کشور هند است عطر و بویی متفاوت دارد، البته کمی هم تند است.
طعم تند این چایی به دلیل ادویه هایی است که در آن استفاده شده، این ادویه ها شامل:
(زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه، میخک، هل، پودر رازیانه).
علاوه بر مزه و طعمی که دارد خواص بسیار زیادی دارد که در اینجا به چندتا از آنها اشاره می کنیم.
۱) از آنجایی که در ترکیب این چایی از مقدار زیادی دارچین استفاده شده این مقدار دارچین تقریباً چند برابر مصرف روزانه ی ما می باشد، میتواند برای بهبود عملکرد قلب مفید باشد و کلسترول خون را پایین بیاورد، تاثیر مثبتی ام بر روی فشار خون دارد.
۲) از آنجایی که در ترکیبات این چایی از میخک و دارچین استفاده شده، میتواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، در واقع میخک و دارچین از ورود عفونت به بدن جلوگیری میکنند.
۳) از دیگر ویژگی های قابل توجه چایی ماسالا کمک به روند هضم سریع غذاها می باشد.
در واقع ادویه های موجود در این ترکیب میتواند به هضم غذا کمک کند، زنجبیل موجود در این ترکیب میتواند انرژی توبی به بدن ما بدهد، و از آنجایی که طبع گرنی دارد میتواند دمنوش خوبی برای کسانی که مشکلات گوارشی نظیر معده درد دارند باشد.
۴) دیابت یکی از ببماری های زمینه ایی است که در بعضی از افراد به صورت ارثی و بعضی ها هم به دلیل تغذیه ی نادرست شکل گرفته است.
اما چایی ماسالا یکی از نوشیدنی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد، در واقع ادویه هایی که در آن وجود دارند( که یکی از آن ها دارچین می باشد، دارچین میتواند باعث کاهش قند خون بشود) باعث میشوند که بدن نسبت به انسولین حساس بشود، و این حساسیت موجب میشود که در مقابل قند بهتر عمل کند و در نتیجه قند خون کاهش یابد.
البته فراموش نکنید که از مصرف شکر در کنار نوشیدنی خود باید خودداری کنید.
۵) یکی دیگر از خواص خیلی مهم این نوشیدنی در پیشگیری از چایی ماسالا می باشد، در واقع زنجبیل و دارچین موجود در این چایی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند میتواند از سرطان در بدن ما جلوگیری کند.
اما این نوشیدنی هم مانند سایر نوشیدنی های گرم و موادغذایی علاوه بر این که تاثیرات مثبتی بر بدن دارد‌. در صورت مصرف زیاد ممکن است عوارضی هم داشته باشد.
پس در مصرف آن نباید زیاده روی کنید، مخصوصاً برای بانوان باردار میتواند مشکل ساز باشد.
زیرا ادویه های موجود در آن متفاوت است و هر کدام طبع خاصی دارد.
کافئین موجود در این نوشیدنی گرم میتواند مشکلاتی برایمان ایجادکند؛
اختلال در خواب،حالت تهوع، بدن درد، بی حالی میتوانند از عوارض منفی مصرف زیاد چایی ماسالا بر بدن باشند.
طرزتهیه ی چایی ماسالا:
شما میتوانید پودر ماسالا را به صورت آماده از فروشگاه ها تهییه کنید.
یک فنجان آب را روی شعله ی آرام گاز قراردهید، سپس یک فنجان شیر به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی گرم شود پس از آن دو قاشق غذاخوری از پودر خود به آن اضافه کنید، در صورت تمایل میتوانید کمی قهموه ی فوری یا قهوه ی ترک هم به آن اضافه کنید.
ریتختن شکر هم از موارد دلخواه می باشد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*