چند نکته مهم در دکوراسیون

این روزها بیشترین سبکی که در طراحی دکوراسیون استفاده می شود سبک مدرن است سبک مدرن یعنی همه چیز در عین سادگی زیبا و خاص باشد و مهم ترین قانون در این سبک این است که هر گونه شلوغی ممنوع است و اگر یکپارچگی و هماهنگی را رعایت کنید منزلی زیبا و بی عیبی را خواهید داشت .

نکته یک : برای اینکه حالت پنجره بزرگتر دیده شود و همچنین فضای شما دلباز تر نشان داده شود باید پرده های خود را در ارتفاع ، بالاتر و در عرض  عریض تر از پنجره خود نصب کنید پرده ها را حداقل ۳۰ سانتیمتر عریض تر از دو طرفه پنجره نصب کنید .

نکته دوم : تابلوهارا در ارتفاع چشم یک انسان با قد معمولی نصب کنید .

نکته سوم:با قرار دادن آیینه درست در کنار منبع نور ، نور طبیعی را افزایش دهید و اجازه دهید روشنایی در سرتاسر اتاق شما وارد شود باید در اتاق خود بیش از یک منبع روشنایی داشته باشید از لامپ ها یا شمعدانی های دیواری با اندازه مناسب استفاده کنید و آنها را در جای درستی قرار دهید تا در مواقع نیاز روشنایی اتاق را افزایش دهید.

نکته چهارم :برای افزودن رنگ به دکوراسیون ابتدا از عناصری همچون کوسن ها یا کلاهک آباژور استفاده کنید و پس از بررسی نتیجه کار و رضایت از آن  رنگ ها تدریجا افزودن رنگ ها را به منزلتان گسترش دهید معمولا برای جذابیت بیشتر باید حداقل ۲۰ درصد از رنگ های موجود به اندازه کافی شاد باشند تا احساس سرزندگی در خانه شکل بگیرد .

نکته پنجم : برای انتخاب مبل قدم اول تصمیم بگیرید چه سبک مبلی خریداری کنید که این بستگی به انتخاب سبک کلی دکوراسینتون دارد دومین قدم با توجه به متراژ منزل تان  در نظر بگیرید خونه شما  مبلمان چندنفره و با چه ابعادی  رو میشه به درستی جا داد  و همچنین چه مدل  چیدمانی مناسب تر است  ( ال ، گرد ، یک کاناپه با چند تکنفره ، دو کاناپه با چند تک نفره و…) شما باید تو ذهنتون چیدمان های مختلف رو تصور کنید و در نظر بگیرید هر کدام چقدر فضا میگیره  هیچ قانونی وجود ندارد که شما حتما مبل ۷ نفره بخرید یا ۹ نفره ممکنه برای منزل شما مبل ۵ نفره مناسب تر باشد و همه اینها بستگی به متراژ و تصور درست در چیدمان مبل در منزل تان دارد .

نکته ششم :استفاده از رنگ طلایی در اکسسوری ها و کوسن ها مناسب تر است زیرا رنگ طلایی فضایی مجلل را خلق می کند استفاده از رنگ طلایی مشکی و طلایی آبی در دکوراسیون پذیرایی بسیار زیباست همیشه به یاد داشته باشید رنگ هایی که مثل طلایی برق دارند و گرم تر هستند باید در حداقل و رنگ های سرد در حداکثر فضا استفاده شوند در واقع طلایی همان رنگ زرد انرژی بخش است که به آن ها با درصد های مختلف برق اضافه می شود .

نکته هفتم :رنگ غالب فضا تیره نباشد زیرا فضارا کوچک تر نشان می دهد .

نکته هشتم :بهتر است کابینت ها را تا انتهای سقف طراحی کنید زیرا فضای بیشترا را در اختیار دارید .

نکته نهم :استفاده از گل های خوش رنگ  و گیاهان زیبا فضای نشیمن را زنده و سرشار از حال خوب میکند .

و اما نکته آخر :یک راه حل بی نظیر برای تزیین دیوار های خالی ، ترکیب ساعت با سایر عناصر تزئینی مثل تابلو ها و آیینه هاو … است.

 

 

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*