گیاهان مناسب حمام

دلایلی مانند نورکم ، رطوبت بالا و دمای زیاد باعث شده هر گیاهی در این محیط رشد نکند حمام و دست شویی مانند هر قسمت از خانه ارزش طراحی و توجه را دارد که گیاهان کمک زیادی می کنند زیرا باعث زیبا و شیک شدن حمام و دست شویی تان می شود .

 

 

دیفن باخیا

این گیاه در دمای بالای ۶۰ درجه فارنهایت به خوبی رشد می کند البته رسیدگی به این گیاه کمی تلاش نیاز دارد و برای حمام های بزرگ بیشتر مناسب است دیفن باخیا  برگ های بزرگ و طرح داری دارد که ارتفاع این گیاه ممکن است به ۶ فوت هم برسد  و به نور غیر مستقیم نیاز دارد ( یک لامپ فلوئورسنت یا فضایی روشن مورد نیاز است ).

 

اسپاتی فیلوم

این گیاه در نور کم رشد می کند و فقط مقداری نور مستقیم آفتاب را دریافت می کند این گل بسیار زیبا دارای گل های برجسته  با برگ های چرمی و شکوفه و گل های سفید است و این گیاه یکی از بهترین تصفیه کننده هوا است و هرروز باید غبارپاشی انجام شود با اینکه گیاه در نزدیکی دوش آب و بخار آب قرار دارد زیرا شبیه سازی محیط طبیعی گیاه در شرایط استوایی بسیار لازم است .

 

پوتوس

این گیاه به نگهداری و مراقبت کمی نیاز دارد و بهترین شرایط برای این گیاه نور زیاد و غیرمستقیم ، هوای گرم ، رطوبت بالا است و حمام دوتا از این شرایط را دارد و در این شرایط به خوبی رشد میکند ولی در نور زیاد برگ های آن رشد بیشتری دارند این گیاه دارای برگ های خوش رنگ و قلبی شکل است که بسیار زیبا است و برای جلوگیری رشد بیش از اندازه و اشغال فضا بهتر است آن را از سقف و در ارتفاع قرار دهید .

 

گیاه گندمی

این گیاه برای حمام بسیار مناسب است زیرا در شرایط مختلف رشد می کند و به مراقبت اندکی نیاز دارد و باعث از بین بردن دود و بود می شود و درمکان های عمومی نیز یافت می شود و اگر شاخ و برگ های این گیاه گسترش نیابد به دلیل کمبود نور مورد نیاز گیاه است .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*