آشنایی با گیاه بابونه

آشنایی با گیاه بابونه و خواص آن: گیاه بابونه که در دو نوع آلمانی و رومی می باشد و به دلیل طبع گرمی که دارد در جهت درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد، در واقع در طب سنتی گیاه بابونه جزو گیاهان گرم و خشک و تلخ محسوب می شود. گیاه بابونه هم مانند اغلب گیاهان به رنگ سبز می باشد. این گیاه یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان ها به حساب می آید.
خواص گیاه بابونه:
بابونه گیاهی است برای مقابله با استرس و بیماری افسردگی و صرع شما میتواند این گیاه را همانند یک چایی دم کنید و میل نمایید، گیاه بابونه میتواند موجب آرامش اعصاب و روان و از بین رفتن بی خوابی بشود، استنشاق بخار این گیاه هم میتواند روش مناسبی برای از بین رفتن افسردگی باشد.
یکی دیگر از خواص بسیار کاربردی این گیاه در زمینه ی تقویت پوست می باشد، بابونه به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتری و ضدالتهابی از گذشته های دور برای بهبود زخم ها و بیماری های پوستی نظیر اگزما، نقرس، کبودی پوست، جراحت، سوختگی، زخم های لثه کاربرد دارد، از دیگر کاربرد های این گیاه در زمینه ی زیبایی و سلامتی پوست از بین بردن چین و چرک های پوست صورت و کاهش لکه های صورت می باشد. شما میتوانید مقداری از بابونه در آب جوش به مدت ده دقیقه خیس کنید و سپس به مدت یک ربع الی بیست دقیقه بر روی محل مورد نظر پوست خود قراردهید، این کار را میتوانید هفته ایی ۲ الی ۳ بار تکرار کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.
در واقع میتوان گفت در فصل زمستان به دلیل شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا این گیاه کاربرد بیشتری دارد، زیرا مصرف چایی بابونه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن با ایجاد گلبول های سفید میشود، البته کسانی هم که مشکل تنفسی دارند استفاده از چایی بابونه یا استنشاق بخار آن میتواند مشکلات تنفسی را از بین ببرد.
روغن بابونه:
روغن بابونه جزو مواردی است که خواص درمانی و زیبایی بسیاری دارد، برای مثال شما میتوانید ۳ الی ۴ قطره از روغن بابونه را با روغن نارگیل مخلوط کنید و به پوست صورت خود بزنید، این کار باعث شفافیت و از بین بردن آفتاب سوختگی و موجب کاهش خارش پوست میشود، علاوه بر این موجب آبرسانی مرطوب شدن پوست و روشن شدن پوست صورت میشود (روغن نارگیل هم موجب روشنایی پوست صورت میشود). شما میتوانید این روغن رو به مدت چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و یا از بخار آن استفاده کنید.
روغن بابونه در جهت تقویت موهای سالم هم خواص بسیاری دارد، کسانی که موهای خود را بلند میکنند میتواند از این روغن در جهت تثبیت رنگ موهای خود استفاده کنند، روغن بابونه میتواند موجب از بین رفتن شوره های سر هم بشود. روغن بابونه خاصیت آبرسانی دارد و میتواند موجب نرمی موها بشود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*