جوش نزدن بعد از اصلاح

بعضی از افراد بعد از استفاده از بند یا اپلاسیون با موم دچار جوش های زیادی می شوند و حتی افرادی که اصلا جوش هم نمیزنند ممکن است بعد ازاستفاده از موم و بند جوش بزنند .

بعد از بند انداختن سوراخ های پوست باز می شوند میکروب هایی که در سطح پوست قرار دارند به داخل منافذ پوست می روند و ایجاد فولیکوئیک می کنند این فولیکوئیک ها تبدیل به آکنه و جوش می شوند .

همچنین التهابی که در اثر کنده موها در پوست ایجاد می شود می تواند منجر با ایجاد جوش شود .

اما برای بهبود و جلوگیری از ایجاد این جوش ها می توان اقداماتی خاص انجام داد مثل استفاده از ژل های مخصوص بعد از اصلاح یا استفاده از ژل آلوورا این مواد می توانند تا حد زیادی در تخفیف جوش  ها و التهابات کمک کننده باشند .

خیار نیز یکی از میوه های خنک است که خاصیت ضد التهابی دارد و شما می توانید بعد از بند انداختن یا اپلاسیون به عنوان ماسک از خیار استفاده کنید که این ماسک می تواند در تخفیف التهابات پوستی بسیار مفید باشد .

یکی دیگر از داروهای مفید برای جلوگیری از جوش استفاده از روغن درخت چای است ژل و صابون های زیادی در بازار وجود دارد که حاوی این روغن هستند بهترین کار بعد از بند انداختن یا اپلاسیون این است که ابتدا پوست را با صابون روغن درخت چای بشویید و بعد ژل آلوورا به پوست بمالید تا التهاب پوستی کاهش یابد .

می توانید یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید .

میتوانید در یک قالب یخ گلاب ، آب خیار، چند قطره سرکه سیب یا آبلیمو تازه بریزید یخ ببنده (اگر آلوورا داشتید کمی اضافه کنید)بعد اصلاح به روی محل بکشید یا توی دستمال حوله ای بپیچونید و به صورت خود بکشید .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*