خواص دارچین برای پوست

دارچین همچنین نقش مهمی در داروهای سنتی در فرهنگ های مختلف داشته است. گرچه به عنوان عطر و طعم دهنده و به عنوان چاشنی در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مزایای دارویی آن طی سال ها شناخته شده است.

دارچین جریان خون را در سطح پوست بهبود می بخشد و در نتیجه پوستی مرطوب ایجاد می کند

دارچین برای پوست فواید زیادی داره اولین به التیام آکنه کمک زیادی میکنه اگر آکنه دارید میتوانید عسل و پودر دارچین را مخلوط و  روی صورت خود بمالید و بعد از۲۰ دقیقه آن را بشویید نکته: در هفته فقط یکبار از این استفاده کنید

همچنین دارچین باعث از بین بردن سلول های مرده پوست نیز می شود برای مبارزه با خشکی پوست می توانید با ترکیب نمک ، روغن زیتون ، روغن بادام ، عسل و دارچین آسیاب شده اسکراب درست کنید. این ترکیب را مستقیماً روی پوست خود بمالید تا یک درمان خانگی با پوست آرامش بخش باشد.

به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی ، دارچین به تقویت رنگ پوست کمک می کند مواد را مخلوط کنید: موز ، دارچین آسیاب شده ، ماست و آبلیمو ، و آنرا کوبیده تا کاملاً خمیر شود. قبل از شستشو با آب ولرم ، آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.

عسل وقتی روی پوست قرار می گیرد اغلب بی خطر است. با این حال ممکن است یک فرد واکنش آلرژیک به عسل داشته باشد. نمونه هایی از عوارض جانبی آلرژیک می تواند شامل کهیر ، خارش ، تورم شود دارچین همچنین می تواند برای پوست بسیار تحریک کننده باشد. به همین دلیل ، مهم است که همیشه قبل از استفاده از ماسک صورت عسل و دارچین روی کل صورت ، از یک وصله آزمایشی روی دست استفاده کنید.

هفته ای یک یا دو بار ماسک درمانی پاک کننده پوست مانند ماسک عسل و دارچین بزنید.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*