درمان جای سوختگی

همه افراد ممکن است حداقل یکبار دست خود را بسوزانند و تجربه سوختن پوست را داشته باشند جای سوختگی برا مدت طولانی یا همیسه می ماند سوختگی سطحی به صورت لکه های تیره و قرمز روی پوست است و برای تمام کسانی که به پوست خود اهمیت میدهند آزادر دهنده است .

 

روغن بادام : هرروز از این روغن استفاده کنید قبل از خواب روی جای مورد نظر بمالید روغن بادام باعث جوان سازی و درمان سلول های آسیب دیده می شود .

پیاز : برای کاهش درد و درمان سوختگی آب پیاز را روی پوست خود بریزید و هرروز این روش را تکرار کنید .

عسل : از عسل روزانه روی زخم خود استفاده کنید  زیرا لک ها را از بین می برد و توجه به خالص بودن عسل کنید عسل خواص آرام بخش و ضد عفونی کننده دارد .

ماست : ماست را با پودر جو و زرد چوبه ترکیب کنید و از این ماسک ۱۵روز منظم استفاده کنید ماست بهترین روش طبیعی برای از بین بردن زخم سوختگی است .

روغن نارگیل : روغن نارگیل ضد قارچ و ضد باکتری است و از سوزش و عفونت جلوگیری می کند آب لیمو و روغن نارگیل را باهم مخلوط کرده و بر روی تاول پوستی بمالید زیرا خواص اسیدی لیمو باعث می شود زخم خیلی زود بهبود پیدا کند .

سیب زمینی : پوست سیب زمینی را روی محل سوختگی بگذارید این روش قدمی است اما باعث تسکین درد می شود و بهتر از پماد های معمولیست و دارای خواص ضد باکتریایی است .

دیدگاه‌ها ۰

*
*