راهای دوستی و مفید بودن برای سلامتی

مزیت های یک دوست خوب:

تنهایی را کاهش داد

استرس کمتری

حمایت عاطفی

رشد شخصی

حس تعلق

تاب آوری

دوست شدن

بیشتر افراد دوستان خوب را از مهمترین افراد زندگی خود می دانند. هر چند همه دوستان خوب نیستند.

دوستان خوب صریحاً ارتباط برقرار می کنند. آنها معمولاً از گفتن حقیقت شانه خالی نمی کنند ، حتی وقتی فکر می کنند ممکن است این کار را دوست نداشته باشید. هنوز هم ، آنها شما را به جای شما می پذیرند درست همانطور که شما آنها را می پذیرید. می توانید به آنها اعتماد کنید تا مرزهای شما را رعایت کنند ، حتی وقتی با یکدیگر اختلاف نظر ندارید.

دوستی های سالم همچنین شامل پشتیبانی متقابل است ، بنابراین یک دوست خوب فقط انتظار ندارد که به آنها کمک کنید. آنها همچنین وقتی می توانند از شما پشتیبانی می کنند  حتی اگر تمام آنچه که می توانند ارائه دهند گوش گوش دادن است.

تنهایی کمتر و انزوای اجتماعی

تنهایی و انزوای اجتماعی می تواند بر سلامت روحی و جسمی تأثیر بگذارد و این روزها افراد بیشتری احساس تنهایی می کنند.

برای درک تفاوت این نگرانی ها ، به این روش فکر کنید: دوستان به شما کمک می کنند از انزوا جلوگیری کنید ، اما دوستان خوب به جلوگیری از تنهایی کمک می کنند.

حمایت عاطفی

حمایت عاطفی از مزایای مهم روابط است.

اگر رابطه عاشقانه دارید ، ممکن است ابتدا به سراغ شریک زندگی خود بروید. این کاملا طبیعی است و شرکای عاشقانه کاملاً می توانند راحتی و اطمینان خاطر را به شما ارائه دهند. با این حال ، آنها نباید تنها منبع حمایت عاطفی شما باشند.

رشد شخصی

اگر می خواهید تغییر مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید یا عادتی دارید که می خواهید آن را ترک کنید ، دوستان می توانند به شما کمک کنند تا عزم خود را برای انجام عادات سالم حفظ کنید. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که دوستانه های محکم می توانند عمر شما را طولانی کنند.

یکی از راه هایی که دوستان می توانند به شما در تغییر بهتر کمک کنند ، ارائه مثال های خوب است. شاید تصمیم اخیر دوست صمیمی شما در ترک سیگار نیز باعث ترک شما شود.

دوستان شما همچنین ممکن است با ایجاد تغییراتی در انتخاب شما ، از انتخاب شما پشتیبانی کنند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید به یک باشگاه ورزشی بروید یا شروع به دویدن کنید ، داشتن یک دوست ورزشی می تواند شما را ترغیب کند که تا زمانی که بخشی از برنامه روزمره شما باشد ، پایبند باشید.

هر کار دیگری هم انجام دهند ، احتمالاً شما را تشویق می کنند. این تشویق می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد ، و شانس موفقیت خود را با اهداف خود افزایش دهد.

  1. پشتیبانی از طریق چالش ها

زندگی همیشه آسان نیست. گاهی اوقات ، کاملاً افتضاح می شود.

در هر زمان خاص ، بدون هشدار ، ممکن است با حوادث آسیب زا یا دشواری روبرو شوید که بهزیستی عاطفی را تحت تأثیر قرار می دهند ، مانند:

جدایی یا طلاق

مرگ یک حیوان خانگی یا یک عزیز

همه گیری ها

بیکاری

مشکلات خانوادگی

هر یک از این چالش ها می تواند تأثیر قابل توجهی بر نتایج طولانی مدت سلامت روان داشته باشد.

ایجاد و حفظ دوستی اغلب آسان تر از انجام است ، خصوصاً در بزرگسالی که خواسته های زندگی روزمره شما را مشغول می کند. این نکات می تواند کمک کند.

منافع خود را دنبال کنید

اگرچه دوست داشتن همه موارد یکسان برای دوستان لازم نیست ، اما برخی از موارد مشترک می تواند زمینه ساز دوستی باشد.

یافتن دوستان جدید اغلب می تواند به سادگی گذران وقت برای انجام کارهایی باشد که از آنها لذت می برید ، چه با عضویت در یک باشگاه پیاده روی ، شرکت در یک کلاس هنری یا شرکت در برنامه هایی در کتابخانه محلی شما.

اگر سرگرمی های فعلی شما معاشرت زیادی ندارند ، یک سرگرمی جدید را در نظر بگیرید که فرصتی برای ملاقات با افراد جدید را فراهم می کند.

حرکت اول را انجام دهید

تعاملات اخیر خود را با دیگران در نظر بگیرید. شاید همکاری وجود داشته باشد که شما همیشه هنگام ناهار با او گپ بزنید ، یا پدر یا مادر دیگری که مدام در زمین بازی با آن برخورد می کنید. آنها ممکن است یک دوست عالی پیدا کنند ، اما تا وقت بیشتری را با هم نگذرانید مطمئناً نمی دانید.

دوستی های ناسالم یا سمی می توانند باعث ایجاد استرس شوند و شما را به همان راحتی که دوستی های سالم شما را بالا می برند ، پایین آورند.

دوستان خوب در هر مرحله از زندگی مهم هستند.

بعضی از موارد در مورد دوستی شما ممکن است با گذشت زمان تغییر کند و به صورت فردی تغییر کند.

اما دوستی های محکم سال به سال به تقویت شما ادامه خواهد داد ، زیرا موارد مهم اعتماد ، احترام ، بخشش و پشتیبانی همیشه ثابت خواهند ماند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*