راه هایی برای صرفه جویی

راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها:امروزه صرفه جویی در هزینه ها یکی از رکن های مهم زندگی است چرا که با صرفه جویی میتوانیم آینده ی بهتری داشته باشیم و هم از زندگی امروزمان لذت ببریم.
البته صرفه جویی به این معنا نیست که تمام در آمد خود را پس انداز کنیم بلکه به این معناست که نیازهای زندگی خود را تامین و به درستی پول خود را خرج کنیم تا از آینده غافل نمانیم. یکی از مواقعی که تمام بانوان وسوسه میشوند تا پول بیشتری خرج کنند موقع خرید است برای همین پیشنهاد میشود قبل از خرید لیستی از وسایل موردنظرتان را تهیه کنید تا در هنگام خرید درگیر حاشیه و خرید لوازم بیهوده نشوید و همینطور مقدار هزینه ی این وسایل را حساب کنید و به همین مقدار با خود پول ببرید با این روش دیگر اضافی و بیخود خرج نمیکنید و میتوانید علاوه بر خرید مایحتاج خود مقداری از پول خود را به راحتی پس انداز کنید‌. البته همه ی ما به خریدی که فقط مختص به خودمان و خواسته های دلی ما باشد احتیاج داریم پس باید با یک برنامه ریزی درست به خواسته های خود هم توجه کنیم.
راه دیگری که وجود دارد این است که هرماه باتوجه به میزان در آمد و هزینه های لازم زندگی خود مقداری را معین کنید و در یک حساب جداگانه قرار دهید چون اگر در یک حساب جدا نباشد ممکن است وسوسه شوید و آن را خرج کنید پس حتما یک حساب برای پس انداز در نظربگیرید.
سعی کنید برای خرید خود فروشگاه ها را در نظر نگیرید یا کمتر به فروشگاه بروید زیرا وقتی در فروشگاه هستید لوزم غیر ضروری را میبینید که به آن احتیاج دارید و فضای دلنشین و وسوسه انگیز فروشگاه باعث میشو بیش از حد نیازهای معمولتان خرید کنید پس تهیه ی یک لیست از وسایل مودنیاز ضروری می باشد سعی کنید در خرید خود از بسته هایی خریداری کنید که برای شما به صرفه تر است. استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو هم میتواند موثر باشد زیرا نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها میشود بلکه باعث میشور تا هوایی بهتر و سالمتر هم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها ۰

*
*