ضررات سبزی های سرخ شده

نگهداری از سبزیجات سرخ شده: از آنجایی که سبزیجات بخش عمده ایی از ویتامین های موردنظر بدن ما را تامین می کنند و همه ی ما به طور روزانه در وعده های خود از آنها استفاده می کنیم، بهتر است با روش های نگهداری درست آنها نیز آشنا بشویم. تا جایی که امکان دارد سعی کنید از سبزیجات تازه( غیرفیریزری) استفاده کنید، زیرا یخ سدن سبزی هم باعث ایجاد مشکلاتی میشود. بهتر است از سبزیجات به صورت خام یا نیم پز استفاده کنید، زیرا حرارت زیاد و طولانی مخصوصاً سرخ کردن باعث از بین رفتن ویتامین و مواد مغذی موجود درسبزی ها میشود، برای مثال در اثر حرارت ویتامینC موجود در سبزی ها از بین میرود، البته خیساندن سبزیجات در آب هم موجب از بین رفتن ویتامین Cمیشود، و در طی فرایند سرخ کردن کردن ویتامین های D موجود در سبزی هم از بین میرود. سرخ کردن موادغذایی مانند مرغ، ماهی، گوشت باعث میشو پروتئین موجود در این مواد سریع به سطح غیرقابل جذبی میرسد، البته میتواند در حین سرخ کردن سبزیجات از روغن زیتون به جای سایر روغن های سرخ کردنی استفاده کنید، روغن زیتون علاوه بر طعم خوبی که به غذا میدهد باعث حفظ مواد مغذی موجود در سبزیجات میشود. اما روش های صحیحی هم برای پختن سبزیجات وجود دارد که میتواند باعث افزایش مواد مغذی آنها بشود. برای مثال هویج و اسفناج پخته شده میتواند ویتامین آ موجود در خون را افزایش بدهد.
بخار پز کردن سبزیجات: بخار پزکردن یکی از روش های درست طبخ سبزیجات می باشد البته باید با دمای پایین و مدت زمان کوتاه و همینطور مقدار روغن کمی پخته بشود.
پختن سبزیجات در فرگاز: این هم یک روش دیگری است که باعث حفظ موادمغذی میشود، شما میتوانید مقدار کمی هم روغن زیتون به آن اضافه کنید.
کباب پز کردن: این هم یک روش دیگر است که میتواند به سلامتی بدن ما کمک کند، کباب پز کردن برای سبزیجاتی نظیر لوبیا، پیاز، کرفس، بادمنجان بسیار عالی می باشد.
روش نگهداری سبزیجات در فیریزر و مدت زمان فیریز کردن آنها هم مهم می باشد، سعی کنید سبزیجاتی که در فیریزر نگه داری می کنید بیشتر از ۳ ماه نمانند زیرا پس از مدت کمی عطر و طعم آنها از بین میرود، بسته های سبزی خود را طوری اندازه گیری کنید که هر بسته مناسب برای یک بار استفاده باشد، زیرا سبزی که یخ آن باز میشود دوباره نباید داخل فیریزر بگذارید تا یخ بزند.
برای بسته بندی سبزی ها سعی کنید از ظروف در دار مناسب یا کیسه های مناسب که در آن ها بسته میشود استفاده کنید، تا آلودگی به داخل سبزی منتقل نشود. حواستان به هوای داخل یخچال فیریزر هم باشد چون اگر فضای سرد به طور کامل در کل فضا پخش نشود و به سبزی ها نرسد از یخ زدگی آنها جلوگیری میکند و کیفیت سبزی ها پایین می آید، پس سعی کنید یخچال را کاملاً پر نکنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*