ماسک چای سبز‌‌ و خواص آن

ماسک چای سبز‌‌ و خواص آن
چای سبز یکی از گیاهان پر خواص و مفیدی است که علاوه بر اینکه بر روی سلامتی تاثیر می گذارد می تواند زیبایی پوست شما را نیز همراه داشته باشد.

چای سبز دارای آنتی اکسیدان هایی است که سلول های پوست را سالم نگه می دارد و از آسیب های پوستی جلوگیری می کند.

چای سبز ضد باکتری می باشد و از بروز جوش و آکنه در صورت جلوگیری می کند و همچنین سموم را از پوست شما پاک می‌ کند و باعث جوانی و شادابی پوست می شود.

با استفاده از چای سبز می توان ماسک های بسیاری برای پوست تهیه کرد.

ماسک زردچوبه و چای سبز را می توان به راحتی در منزل تهیه کرد.

یک قاشق زردچوبه و یک قاشق چای سبز را باهم ترکیب کنید و مقداری آرد نخود را نیز به آن اضافه کنید. سپس این مواد را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود و بعد می توانید آن را با آب سرد بشویید.

ماسک‌ پرتقال و چای سبز از دیگر ماسک هایی است که بهتر است ترکیبات آن را روی پوست خود به صورت دورانی ماساژ دهید. برای تهیه این ماسک مقداری چای سبز و و پودر شده ی پوست پرتقال را باهم ترکیب کنید.

ترکیب چای سبز و نعناع و عسل نیز برای پوست و شادابی آن بسیار موثر است. می توانید چای سبز و نعناع را با یکدیگر ترکیب کنید و صورت خود را آغشته به آن کنید و بعد از خشک شدن با آب سرد بشویید.

افرادی که دارای پوست چرب هستند بهتر است از ماسک هایی استفاده کنند که باعث تحریک و التهاب پوستی نشود.

افرادی که پوست چرب دارند ماسک چای سبز و آرد برنج گزینه ی مناسبی می باشد.
چای سبز و آرد برنج و مقداری آبلیمو را ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید و آن با آب سرد بشویید.

همان طور که می دانید ماسک خاک رس برای از بین بردن آکنه و شادابی پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای تاثیر بیشتر آن می توان خاک رس و چای سبز را باهم ترکیب کنید تا یکدست شود و روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

افرادی که دارای پوست خشک هستند بهتر است ماسک چای سبز و عسل را استفاده کنند. برای تهیه ی این ماسک چای سبز و مقداری عسل را باهم ترکیب کنید تا مواد آن یکدست شود و روی پوست صورت خود بمالید و بعد از مدتی آن را با آب سرد بشویید.

از دیگر ماسک ها برای پوست خشک ماسک آواکادو و چای سبز است.

آواکادو خود به عنوان آب رسان و مرطوب کننده برای پوست های مختلف استفاده می شود. زمانی که آواکادو با چای سبز ترکیب شود خاصیت آن بیشتر شده و اثر گذاری آن افزایش می یابد.

بری اینکه رنگ پوست سفید شود می‌ توان از ماسک ماست و چای سبز برای روشن شدن پوست استفاده کرد.

همچنین برای کاهش پف و سیاهی دور چشم می‌ توان از کمپرس چای سبز استفاده کرد. چای کیسه ای که دارای تفاله های چای سبز هستند را بعد از مصرف کردن دور نیندازید و روی چشمان خود قرار دهید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*