معرفی قلم راپید

قلم راپید:راپید یکی از ابزاهایی است که برای کارهای گرافیکی و معماری استفاده میشود که به دوسته تقسیم میشوند.
دسته ی اول:سریع اول راپید ها که اصطلاحاً به آنها راپید دائم هم میگویند. کار کردن با آنها حرفه ایی تر و سخت تر می باشد به طوری که در دفعات اول ممکن است به طور کامل از کار کردن با آنها منصرف شوید قبل از شروع کار با این نوع از راپید حتما باید آن را چک کنید و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید این نوع از راپید را باید برایشان به صورت جداگانه جوهر بخرید و پس از اتمام کار حتما آن را بشویید، شما میتوانید یک بدنه و چند سر راپید به صورت جداگانه خریداری کنید زیرا در این صورت هزینه ی کمتری برایتان خواهد داشت راپیدهایی که سایز کوچکتری دارند احتمال خراب شدن آنها بیشتر می باشد و باید در هنگام شستن بیشتر دقت کنید و اگر پس از چند دفعه کار کردن با آن سوراخ آن مسدود شد آن را در یک ظرف کوچک آب جوش قراردهید تا دوباره همانند قبل شروع به کار کردن بکند در هنگام کار راپید را باید تکان به دهید تا جوهر آن به قسمت نوکش برسد ولی موقع تکان دادن مراقب باشید تا جوهر به سطح کار برخورد نکند. از راپیدهای سایز کوچک اصولا برای کشیدن خط یا ‌ارهای ظریف استفاده میشود ولی از سایزهای بزرگتر برای پرکردن سطوح استفاده میکنند.
دسته ی دوم:راپیدهای یکبار مصرف که جزو دسته ی دوم قرار میگیرند شباهت های بسیار زیادی به راپیدهای دائم دارند ولی کار کردن با آنها آسانتر می باشد و هزینه ی آن هم خیلی کمتر از راپیدهای دائم می باشد ولی در هنگام کارکردن بر روی سطوح بزرگ ممکن است رد قلم بر روی کارتان بماند، هنگام کار با این راپید هم حتما باید آن را به صورت عمود در دستتان قراربگیرید که در موقع اجرا جوهر آن قطع نشود‌.
راپید یک ویژگی دیگری هم دارد که باعث کارآمدی بیشتر آن شده، شما میتوانید در حین کار که اشتباهی رخ داده با یک تیغ آن قسمت را از روی کاغذ بردارید البته این کار بیشتر بر روی کاغذکالک گلاسه می باشد.راپید های یکبار مصرف در رنگهای متفاوت وجود دارند.
ممکن است راپید و روان نویس شباهت هایی به هم داشته باشند ولی روان نویس همانطور که از نامش پیداست بیشتر برای نوشتن نامه به کار میرود و راپید بیشتر جهت انجام کارهای ظریف و هنری و جنبه ی حرفه تری نسبت به روان نویس دارد‌.

دیدگاه‌ها ۰

*
*